7. srp 2012.

Recite zbogom klasičnom Internetu



Moja razmišljanja – Dolazi li kraj Internet stranica?


Ili: Kako je nestao klasični Internet kojeg poznajemo… :-)


Nije tako strašno kako sto zvuči. U ovom postu se radi o mojim malim razmišljanjima o budućnosti Interneta u onoj formi kakvu poznajemo danas. Tu bi se najprije dodirnuo pojma Internet sajta/stranice ili “Internet prezentacije” kako je neki nazivaju. A bolje je da ga opišem primjerom :-)
Recimo da vlasnik nekog restorana ili neke druge radnje zaželi da proširi biznis tako sto ce uložiti u Internet prezentaciju. Nađe nekog malog iz komšiluka koji nalovi malo fotografija, napiše malo teksta, kupi domenu i to je to.. .Internet prezentacija je gotova… još samo da mušterije počnu da kapaju. A da li je to to?
Idemo još dalje sa pričom … prolaze mjeseci, a promet ne raste, unatoč tome da se potrošilo stoja ili dvije maruna  za “prezentaciju” :-) sve dok neko nije spomenuo da je stranica previše statična, da se na njoj ništa ne dešava, da ima premalo teksta i slično (klasični SEO problemi :-), i da bi trebao da se uloži još koja marka, pa da neki SEO-stručnjak to malo pogleda i optimizira stranicu za Google
Poslije par mjeseci i uspješno odrađenog optimiranja stranice, i njenog dolaska u vrh liste na Google-u, dođe napokon par stranih turista koji su našli stranicu preko pretraživača i imaju samo rijeci hvale, ali opet… nije to to…
A pitanje od milion maraka je:
Zašto se tako dešava i pored svih standardnih zahvata koji su uradjeni na sajtu? Zašto niko nije zainteresovan da ide na stranicu i da je koristi?
A odgovor je: zato što takve stranice imaju sve manje i manje uticaja na poslovanje, zato što postoji sve manja potreba za njima i kako takve će , ovo je moje razmišljanje, i da nestanu. Kada? E to je vec teško pogoditi.
Ja sam danas napravio test i odglumio prosječnog turistu koji je u nepoznatom gradu i kome hitno treba hrana i spavanje. Prosječan turista u rukama ima nekakvu spravu za surfanje, pametni telefon recimo…Otvorio sam Google Maps, našao svoju poziciju i postavio upit Google-u da mi pronađe najbliži hotel sa restoranom. Google je to uradio besprijekorno, dao mi poziciju, adresu, telefon i ono najbitnije, par recenzija bivših gostiju hotela koji su ostavili svoje utiske, direktno Googlu!
Znači, ja sam mogao da nađem sve podatke o najbližem hotelu bez da i pomislim da tražim ”internet prezentaciju” firme.
Kada ste zadnji put kupili neku tehničku spravu i prvo otvorili proizvođačevu stranicu da bi  se informisali da li je proizvod dobar? Ja skoro pa se ne sjećam toga. :-)
 Zahvaljujući Googlu, Facebooku, Instagramu, potreba za malim “web prezentacijama” u klasičnom obliku nestaje. Velike firme poput Googla sve više koriste nase blogove, recenzije i konverzacije u stvaranju sadržaja na Internetu. Strukturirajući te podatke, one same nude korisnicima Interneta “web prezentaciju” firmi.
Klasične web-stranice nestaju i nastaje nova era sveobuhvatnijeg prezentiranja firmi, ili građenje imidža. Ja bih to nazvao Internet Imidž. Uloga SEO tehničara se drastično mijenja.
Vijest o tome da je Google najavio projekat Google Now je, på meni,  trebala da bude glavna vijest sa Google konferencije 2012, ali nije bila. To je bio dan kada je klasični Internet počeo da broji svoje zadnje dane. Lokalni web i socijalne mreže mijenjaju svijet…
Nastavak slijedi ….

Nema komentara:

Objavi komentar